عاشقان قدس

درخواست برای تشکیل ارتش اسلامی علیه اسراییل

عاشقان قدس

درخواست برای تشکیل ارتش اسلامی علیه اسراییل

گزارش کامل از همایش بیداری اسلامی از رویا تا واقعیت

همایش بیداری اسلامی، از رؤیا تا واقعیت" با هدف بررسی تحولات خاورمیانه و با حضور حسین رویوران، دبیرکل کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین و عدنان ابوناصر، عضو جنبش آزادی بخش فلسطین، روز گذشته در تالار همایش های دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام حسینی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان کرمان، طی سخنانی هدف از برگزاری این همایش را تبیین جایگاه حکومت الهی در میان جوامع بشری خواند.

وی با اشاره به ذهنیت برخی افراد در این موضوع که آیا ائمه معصوم در صدد تشکیل حکومت و گرفتن قدرت حاکمه بودند؟ و نیز با بیان فرمایشی از امام علی(ع)مبنی بر اینکه " اگر هفت اقلیم زمین و آسمان را در اختیار من قرار دهند تا در مقابل به گونه ای عمل کنم که دانه ای از دهان مورچه ای به زور گرفته شود، هرگز چنین نمی کنم" تصریح کرد: این فرمایش حاکی از عدم رغبت به تشکیل حکومت نیست.

این مسئول در توضیح بیشتر راجع به مطلب فوق، تشکیل حکومت اسلامی را از اهداف همه انبیای الهی و ائمه معصوم دانست و ادامه داد: یکی از ابزار تشکیل حکومت اسلامی، گرفتن حاکمیت است که در دوران پس از پیامبر(ص) جامعیت این حکومت در پنج سال آخر عمر شریف حضرت علی(ع) محقق شد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان کرمان، تأکید کرد: تشکیل حکومت در سیره ائمه معصوم(ع)از باب وظیفه الهی و تکلیف بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات اخیر ملت های عرب، قدرت تحلیل در شرایط کنونی و پرداختن به جایگاه رفیع ولایت فقیه، رهبری دینی و حاکمیت را مهم دانست و افزود: کشورهای قیام کننده دچار این خلأ هستند اما ایران اسلامی به برکت رهبری های امام و مقام معظم رهبری فاقد چنین خلأیی است.

 

گفتنی است، این همایش به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد استان، مرکز مطالعات انقلاب فلسطین در نهاد ریاست جمهوری، مؤسسه فرهنگی و مطالعاتی آستانه افق، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.....

ادامه مطلب ...