عاشقان قدس

درخواست برای تشکیل ارتش اسلامی علیه اسراییل

عاشقان قدس

درخواست برای تشکیل ارتش اسلامی علیه اسراییل

حمله به مسجدالاقصی و اهداف صهیونیست ها

1.         اسرائیل پس از گذشت 60 سال از تأسیس، برای نخستین بار طعم تلخ شکست را چشید. این شکست تنها کام صهیونیست ها را تلخ نکرد، بلکه کام ائتلاف حامیان غربی آن و ائتلاف هم پیمانان عربش را نیز سخت تلخ کرد. این شکست نه تنها هیمنه و هیبت نظامی اسرائیل را درهم شکست، بلکه در ابعاد سیاسی واجتماعی هم این پایگاه نظامی غرب را ورشکسته ساخت. اوج گرفتن موج مقاومت به ویژه از سال 1379 (2000 م) اولین ضربات را برپیکره اسرائیل وارد آورد و هر روز این ضربات شدیدتر از پیش وارد شد. فرار از جنوب لبنان، پیروزی مقاومت فلسطین در انتخابات، فرار اسرائیل از غزه، شکست در جنگ 33 روزه و شکست چند مرحله ای در تبادل اسرا با حزب ا...، شکست ائتلاف غرب – عرب و اسرائیل در محاصره حماس، شکست در جنگ 22 روزه از حماس و ناکامی در آزادی گلیعاد شالیط ضرباتی بوده که بر پیکره اسرائیل و حامیان آن وارد آورده است. البته این تحولات زمانی رخ داد که لبنان و فلسطین در عرصه رویارویی با اسرائیل تحولی بنیادین ایجاد کردند و از عرصه مقاومت به مبارزه گام نهادند.

این تلخ کامی موجب شد که اسرائیل، دولت های غربی حامی آن و دول عربی در ائتلاف با اسرائیل به فکرانتقام از ملت فلسطین، لبنان و امت اسلام به دلیل حمایت گسترده از جریان مقاومت اسلامی باشند. بنابراین، انتقام از امت اسلام یکی از اهداف این حملات است......۲و۳و...

2.         شکست های پی در پی اسرائیل از مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین، در جامعه صهیونیستی تردیدی نسبت به توانایی های دولت صهیونیستی در تحقق وعده های صهیونیستی در تشکیل دولت یهودی در فلسطین، ایجاد کرد و لازم بود به گونه ای این آسیب وارد آمده به باورهای صهیونیست ها ترمیم شود. از آنجاکه کلیه تحرکات در حوزه نظامی در این سالها به شکست انجامیده و احتمال پیروزی در تحمیل جنگی دیگر به منطقه متصور نبود و نیست، حمله به مسجدالاقصی باتوجه به شرایط جامعه فلسطین و همآوایی آشکار دولت های عربی با صهیونیست ها امید به دستآوردی حداقل مانند آنچه که در ماجرای حرم ابراهیمی رخ داد، بسیار متحمل است و این رژیم از این طریق می تواند تاحدودی تردیدها را نسبت به توانایی های رژیم صهیونیستی کم رنگ سازد.

 

3.         فاش شدن ماجرای قتل فلسطینیان با هدف تجارت اعضاء بدن و تکرار آن درمورد عراقی ها و رسوایی اخلاقی- سیاسی ناشی از آن و حساسیت افکار عمومی جهان نسبت به این ماجرا و افزایش نفرت عمومی از اسرائیل ایجاب می کرد، افکار عمومی را به اولویت خبری دیگر سرگرم سازد. حمله به مسجدالاقصی به دلیل حساسیت ویژه افکار عمومی پیرامون آن مهمترین آن اولویت خبری است که می تواند افکار عمومی را از ماجرای تجارت اعضاء بدن منحرف سازد و اسرائیل کماکان در سکوت خبری به تجارت شنیع ولی پر سود فروش اعضاء بدن فلسطینیان و عراقیان و احتمالاً افغانی ها و در آینده پاکستانی ها ادامه دهد

.

4.         گزارش آقای گلدستون درباره وقوع جنایات جنگی در غزه از سوی صهیونیست ها علی رغم همه ملاحظات و ملاطفت های وی نسبت به اسرائیل، فضای بین المللی را خاصه در حوزه حقوق بین الملل و حقوق بشر علیه اسرائیل آرایش داد تا جائیکه فعالان حقوق بشر در جهان در پی اقامه دعوی علیه صهیونیست ها هستند و این امر عرصه فعالیت های تجاری، دیپلماسی، اقتصادی و نظامی صهیونیست ها را محدود ساخته است. بنایراین با حمله به مسجد الاقصی، می تواند گزارش جنایات صهیونیست ها در غزه را تاحدودی در سایه این اقدام جدید قرار دهد. هرچند هوشیاری مردم جهان هم در پیگیری قضیه فروش اعضاء بدن فلسطینیان و هم گزارش قاضی گلدستون تاکنون اجازه نداده است که مسأله حمله مسجدالاقصی این جنایت اسرائیل را تحت الشعاع خود قرار دهد.

5.         دولت جدید رژیم صهیونیستی راستگراترین دولت صهیونیستی است و احزاب و گروه های افراطی در این دولت ائتلافی، نقشی تأثیرگذار دارند. حضور این احزاب تندرو، گروه های تندرو دینی یهود را به پیگیری مطالبات نژادپرستانه صهیونیستی من جمله تصرف و تخریب حرم شریف قدس و ساخت هیکل مزعوم و مدعایی یهود در این دوره، ترغیب کرده تا به زعم خود تحقق آرزوی دیرین خود را سرعت بخشند و دولت نتانیاهو هم برای حفظ دولت ائتلافی شکننده خود، حمایت از این تندورها را در اولویت قرار داده است. اعلام جرم بودن اعتکاف فلسطینیان در مسجدالاقصی که در واقع با هدف جلوگیری از تصرف و تخریب حرم قدس توسط صهیونیست ها انجام می شود، در واقع با هدف همراهی دولت نتانیاهو از اقدامات صهیونیست ها اعلام شده است.

6.         گسترش و عمق یابی اختلاف میان فلسطینیان و سرگرم شدن آنها به حاشیه ای چون تشکیل دولت آشتی ملی که از نظر اکثر کارشناسان مسائل فلسطین، تلاشی برای سهم خواهی بیشتر دو جریان فلسطینی (جریان خائن به آرمان فلسطین در جنبش فتح به رهبری محمود عباس و جنبش حماس) فرصت خوبی است تا صهیونیست ها از سرگرمی فلسطینیان بهره گرفته و به امید دستآوردی در حوزه حرم شریف قدس، این نوع حملات را سازمان دهی و عملیاتی کند. هرچند جنبش حماس در کنار گفتگوهای آشتی ملی مسأله حرم شریف قدس را نیز پیگیری می کند.

7.         کشورهای عربی در ائتلاف با اسرائیل نیز با تعریف حوزه های جدید از سرگرمی برای افکار عمومی مسلمانان مانند دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و ایجاد توهم ایران هراسی علاوه بر اینکه خود تمایلی به موضعگیری درباره حملات صهیونیست ها به قدس شریف ندارند، عملاً جهان اسلام را از نقش آفرینی مؤثر و به میدان آوردن ظرفیت های خود در صیانت از مسجدالاقصی خارج ساخته اند. حال آنکه جهان اسلام در دو جنگ 33 روزه و 22 روزه علی رغم همه تلاش های دولت های عربی (مصر، اردن، عربستان، امارات، قطر، کویت و بحرین و...) در متهم ساختن و محکوم کردن حزب ا... و حماس، یکپارچه به میدان آمد  و موجی از قدرت را به نمایش گذاشت که تکرار آن شاید طوفانی بی مهار می شد.

8.         واقعیت آن است که اکنون تنها مدافعان مسجدالاقصی، فلسطینیان مظلوم ساکن مناطق اشغالی 1948 هستند که مظلومانه علی رغم همه فشارها و تهدیدها با دست خالی و به تنهایی با اعتکاف گروهی در حرم شریف قدس، به دفاع از آن در برابر حملات سازمان یافته صهیونیست ها می پردازند. رژیم صهیونیستی هم با به کارگیری روش های مختلف می کوشد این مدافعان را به تسلیم وا داشته و توان دفاعی آنان را نابود سازد. اعلام جرم بودن اعتکاف و محاصره شهرقدس و ممانعت از ورود فلسطینیان به آن هم در این راستا انجام می گیرد.

9.         باتوجه به جدیت فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 در دفاع از قدس با گوشت و پوست و خون خود و با نگاه به درک درست آنان از توطئه صهیونیست¬ها و اعراب در این امر و تلاش این توطئه گران برای آواره ساختن این فلسطینیان، اینک فرصت نیکی پیش روی جامعه فلسطینی است تا انتفاضه مقاومت را به انتفاضه مبارزه و تهاجم تبدیل سازند و قیام فلسطینیان ساکن مناطق اشغالی 1948، فلسطینیان غزه و فلسطینیان کرانه باختری و در کنار آن، هجوم دسته جمعی آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین خود، این انتفاضه را شکل دهند و همانگونه که اکثر تحلیلگران و آگاهان مسائل فلسطین معتقدند، در صورت وقوع انتفاضه مبارزه و تهاجم، حتی اگر در جهان هیچ کس به یاری آنان برنخیزند، فتح و پیروزی کامل با فلسطینیان است و صهیونیست ها چاره ای جز فرار از سرزمین اشغال شده فلسطین ندارند و این در واقع به معنی نابودی اسرائیل و آزادی کل فلسطین است. هرچند همانگونه که امت اسلامی تاکنون نشان داده است، در صورت وقوع انتفاضه مبارزه و تهاجم علیه اسرائیل از سوی فلسطینیان، امت نیز با همه توان در صحنه وارد خواهد شد و پیروزی فلسطینیان را سرعت خواهد بخشید، یعنی انتفاضه از حوزه فلسطین خارج و جهان اسلامی خواهد شد.

         مسجدالاقصی بهانه خوبی است کما اینکه تجارت اعضاء بدن فلسطینیان از سوی صهیونیست هانیز بهانه خوبی برای شروع این انتفاضه است. فضای بین المللی هم اکنون با نفرت مضاعفی از اسرائیل به دلیل جنایت جنگی اش در غزه و فروش اعضاء بدن مسلمانان و غیره، در انتظار این انتفاضه به سر می برد.

احمدرضا روح ا... زاد

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد