عاشقان قدس

درخواست برای تشکیل ارتش اسلامی علیه اسراییل

عاشقان قدس

درخواست برای تشکیل ارتش اسلامی علیه اسراییل

پشت پرده پایان محاصره مسجدالاقصی فاش شد

تحلیلگران امور داخلی رژیم اسراییل دلیل اصلی پایان  محاصره شش روزه مسجدالاقصی توسط ارتش صهیونیستی را ترس انان از وقوع انتفاضه سوم در درون سرزمین های اشغالی سال 1948 خصوصا شهر قدس و قدرت یابی جمهوری اسلامی ایران  برشمردند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)  ابراهیم ابوجابر رییس مرکز مطالعات شهر ام الفحم در مناطق اشغالی سال 1948 در این باره معتقد است: اقدام اشغالگران اسراییلی در گشودن درب های ورودی مسجدالاقصی به روی نمازگزاران پس از شش روز محاصره در حقیقت تلاشی برای جلوگیری از خشم فلسطینی های ساکن در اراضی اشغالی و شهر قدس بود که با درگیری بین نمازگزاران فلسطینی و نیروهای نظامی اسراییلی در جمعه گذشته (نهم اکتبر) در درون مسجدالاقصی به اوج خود رسید

تحلیلگران امور داخلی رژیم اسراییل دلیل اصلی پایان  محاصره شش روزه مسجدالاقصی توسط ارتش صهیونیستی را ترس انان از وقوع انتفاضه سوم در درون سرزمین های اشغالی سال 1948 خصوصا شهر قدس و قدرت یابی جمهوری اسلامی ایران  برشمردند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)  ابراهیم ابوجابر رییس مرکز مطالعات شهر ام الفحم در مناطق اشغالی سال 1948 در این باره معتقد است: اقدام اشغالگران اسراییلی در گشودن درب های ورودی مسجدالاقصی به روی نمازگزاران پس از شش روز محاصره در حقیقت تلاشی برای جلوگیری از خشم فلسطینی های ساکن در اراضی اشغالی و شهر قدس بود که با درگیری بین نمازگزاران فلسطینی و نیروهای نظامی اسراییلی در جمعه گذشته (نهم اکتبر) در درون مسجدالاقصی به اوج خود رسید.

به گفته وی این اقدام برنامه ریزی شده با هدف جلوگیری از انفجار اوضاع در قدس و ممانعت از خروج وضعیت از کنترل رژیم صهیونیستی و ترس از افزایش خشم فلسطینی های ساکن در اراضی اشغالی 48 که از یک هفته پیش مورد هجوم اشغالگران قرارگرفتند، صورت گرفت.  

ابوجابرتاکید کرد: اگرچه معتقدم این عقب نشینی مقطعی است اما حضور بی مثال نمازگزاران در مسجدالاقصی پیام بزرگی برای اشغالگران در پی داشت و آن اینکه تعرض به قبله اول مسلمانان و سومین حرم شریف بدون پاسخ نمی ماند و در صورت تداوم آن اوضاع از دست هرکسی خارج خواهد شد.

انطوان شلحت روزنامه نگار و تحلیلگر برجسته فلسطینی مقیم شهره ناصره در سرزمین های اشغالی 48 نیزابراز عقیده کرد: اتفاقاتی که بویژه در جمعه اخیر در مسجدالاقصی رخ داد نشان داد که امکان یک حرکت وسیع مردمی در قضیه دفاع از قدس و مسجدالاقصی وجود دارد و نگرانی از وقوع همین اتفاق هم باعث شد تا اسراییل مجبور به عدول از سیاست هایش در قبال این قضیه شود.

او نیز هشدار داد که این عقب نشینی به معنای چشم پوشی از سیاست استیطانی و یهودی سازی اسراییل نیست .  

وی تصریح کرد: قرائت اسراییل از آنچه که در قدس و مسجدالاقصی گذشت امکان وجود احتمالات قوی در خصوص شروع انتفاضه سوم توسط فلسطینی های درون سرزمین های اشغالی سال 48 بود. بویژه اینکه شرایط بوجود آمده از هر حیث شبیه شرایط بروز انتفاضه دوم الاقصی در سال 2000 بود.

و تاکید کرد: اسراییل در حال حاضرچه در سطح سیاسی و چه در سطح امنیتی آماده مقابله با انتفاضه سوم فلسطینی ها نیست چراکه معضلات استراتژیکی چون قدرت یابی ایران به او مجال توجه به درون را نمی دهد.

به گفته این تحلیلگرمشهور مسیحی، اسراییل دائما در ترس از هرگونه واکنش فلسطینی های 48 به سر می برد زیرا انان براساس قانونی که خود اسراییلی ها نوشته اند دارای حق رفت و امد ازاد در سرزمین های اشغالی 48 هستند بنابراین این توانایی را دارند که دست به عملیات های شهادت طلبانه به مراتب ویرانگری نسبت به فلسطینی های کرانه باختری و یا نوار غزه بزنند.

جانی منصور پژوهشگر و مورخ مسیحی فلسطینی مقیم عکا هم گفت: خفقان شدید حاکم بر افکار عمومی فلسطینی های ساکن در اراضی اشغالی سال 48 و فشارهای تبلیغاتی پیرامون مسجدالاقصی اسراییل را واداشت تا این فشارها را کم کرده و مانع از وقوع یک قیام مردمی در درون خود شود.

وی گفت: به رغم این اما اسراییل دست از پرژه سیطره کامل بر شهر قدس خصوصا اماکن اسلامی و مسیحی  برنخواهد داشت و در آینده یی نزدیک برای تکمیل پروژه استعماری خود اقدام خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد