عاشقان قدس

درخواست برای تشکیل ارتش اسلامی علیه اسراییل

عاشقان قدس

درخواست برای تشکیل ارتش اسلامی علیه اسراییل

عکس روز...

 

وقتی واردات دفتر و قلم هم به غزه منع می شود  

موسسه بین المللی "دیدبان حقوق بشر" با انتقاد شدید از سیاست فقیر نگهداشتن سطح علمی مردم نوار غزه همزمان با گرسنه نگهداشتن آنان توسط رژیم صهیونیستی از این رژیم خواست ممنوعیت ورود اقلام مورد نیاز دانش آموزان غزه نظیر کاغذ و قلم و سایر لوازم آموزشی را لغو کند.

به نقل از خبرگزاری آمریکایی یونایتد پرس، این موسسه افزود: اسراییل علاوه بر منع مواد حیاتی دیگر نظیر مواد غذایی و مصالح ساختمانی و سوخت، بسیاری از موادی را که هیچ ارتباطی به جنگ و درگیری ندارد از جمله اقلام اموزشی نظیر کتاب و دفتر و مداد و خودکار را هم با منع ورود مواجه کرده اند که شاید دلیلی جز تلاش برای فقیر نگاه داشتن علمی نسل فلسطینیان نداشته باشد.

این موسسه گزارش داد: البته دانش اموزان فلسطینی گاه یک کتاب را چند سال متوالی استفاده می کنند و همان یک کتاب نیز همزمان در دست چند کودک می چرخد تا همه از نعمت آموزش و آگاهی بهرمند گردند و این توطئه رژیم صهیونیستی را ناکام گذارند.

در گزارش دیدبان حقوق بشر آمده که در جنگ بر ضد مردم غزه از کل 461 مدرسه تعداد 18 مدرسه بطور کامل نابود شده و 280 مدرسه دیگر با درصدهایی بالا از خسارت مواجه شده و برخی در حال فروریختن و غیر قابل استفاده شده اند و هرگونه تعمیر مدارس نیز بدلیل منع کامل ورود مصالح ساختمانی ناممکن است.

دیدبان حقوق بشر افزود: با آنکه طرف اشغال کننده بر اساس توافقنامه چهارم ژنو مسوول مستقیم حفظ امنیت و تامین رفاه مردمان تحت اشغال است ،اما هم اکنون بیش از 15 هزار کودک بصورت اضافی وارد کلاسهای دیگر شده اند که خود انها جمعیتی بیش از 40 نفر در یک کلاس داشته اند.

"ساره لیا ویتسن" مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و افریقای این موسسه گفت: فقیر نگاه داشتن فرهنگی و دانش کودکان بدترین اقدام در جهت استعمار یک ملت است چرا که بدین ترتیب ایشان هوشیاری و توانایی دفاع از خود را به دست نخواهند اورد و براستی چه عاملی غیر از این می تواند اسرائیلی ها را ممانعت از ورود کتاب و دفتر به غزه وا دارد ؟؟

گفتنی است شمار دانش آموزان فلسطینی در مدارس دولتی نوار غزه 250 هزار تن و تعداد دانش آموزانی که در مدارس آژانس امدادرسانی و کاریابی فلسطینیان (اونروا) درس می خوانند حدود 200 هزار نفر می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد