عاشقان قدس

درخواست برای تشکیل ارتش اسلامی علیه اسراییل

عاشقان قدس

درخواست برای تشکیل ارتش اسلامی علیه اسراییل

اتحاد

وحشت در اسراییل به سبب ائتلاف سیاسی، اقتصادی و امنیتی ترکیه با سوریه   

 منابع مطلع ترکی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با یک نگرانی ویژه یی به تحولات درماتیکی و فزاینده در روابط ترکیه و سوریه می نگرد.

 روزنامه القدس العربی با نقل این خبر از قول منابع ترک نوشت:  اسراییل در حال حاضر قادر به تفسیر این تحول غریب در روابط سوری ها با نوادگان عبدالحمید و همچنین چگونگی رسیدن روابط دو کشور به این سطح از ویژگی عاجز است.

این روزنامه نوشت: اسراییل انتظار نداشت روابط دمشق و آنکارا به این سرعت پیش رود به گونه یی که گزارش های مراکز و نهادهای سیاسی و نظامی این رژیم هیچ اشاره یی طی یکسال اخیر در خصوص احتمال نزدیکی و گرمی روابط  این دو کشور همسایه در حوزه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی نکرده اند.

منابع ترک فاش کرده اند که " اسراییل بیم آن دارد که توسعه مسیرهای این روابط در آینده به نوعی نزدیکی روابط مردمی و اجتماعی در سطح دوکشور منجر شود که در صورت تحقق به معنای آن است که ائتلاف سوریه و ترکیه در زمینه دموگرافی(جمعیتی) نیز به تثبیت خواهد رسید.

این گزارش می افزاید: اسراییلی ها معتقدند که چنانچه این نزدیکی صورت گیرد آنگاه بسیار دشوار خواهد بود تا در ائتلاف دو کشور رخنه کرد بویژه  اینکه روابط دوکشور به استناد بر پایگاههای مردمی خصوصادر ترکیه استوار است.

برپایه این گزارش، این قرائت تل اویو از انچه که در روابط ترکیه و سوریه می گذرد از یک سو مبتنی بر تصمیم اخیر انکارا در لغو رزمایش هوایی ناتو با حضور اسراییل بوده و از سوی دیگر به نشست های سیاسی و امنیتی دوکشور در حلب برمی گردد.

ارتش های سوریه و ترکیه در آوریل سال جاری برای نخستین بار در تاریخ دو کشور به برپایی مانور نظامی مشترک اقدام کردند که طی ان بخشهای نظامی، استخباراتی و سیاسی اسراییل سعی در قرائت اهداف این مانور نمودند. همچنین ترکیه و سوریه سه شنبه هفته جاری اولین نشست "شورای همکاری استراتژیک" خود را در سطح وزیران برگزار کردند. این شورا در سفر ماه گذشته بشار اسد رییس جمهوری سوریه به آنکارا پیشنهاد و تاسیس شد.

تمام/ش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد